دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه نان گیس باف با مرغ

طرز تهیه نان گیس باف با مرغ

خمیر پر شده با مرغ یکی از نان های بافته شده و پر شده مورد علاقه همه گروهای سنی است. در زیر دستورالعمل های گام به گام همراه با تصاویر در مورد نحوه تهیه دستورالعمل آورده شده است.

وعده های غذایی: 2-3 نان متوسط

مواد لازم : برای خمیر

4 فنجان آرد ساده / همه منظوره

1 قاشق غذاخوری. مخمر فوری

2 قاشق غذاخوری شیر خشک (اختیاری)

1 قاشق چایخوری. نمک

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

4 قاشق غذاخوری روغن

1 تخم مرغ (به علاوه یکی برای لعاب)

1 قاشق چایخوری. شکر

1/4 قاشق چایخوری بیکینگ پودر (برای کاهش بوی مخمر)

مواد لازم : برای پر کردن مرغ

1 تا 2 فنجان مرغ آب پز و خرد شده 

2 پیاز کوچک ریز خرد شده

1 قاشق چایخوری. نمک

1 قاشق چایخوری. فلفل سیاه

2 قاشق غذاخوری برگ گشنیز

4 عدد فلفل قرمز خرد شده

1 قاشق چایخوری. پودر گرام ماسالا

2 قاشق غذاخوری آرد

2 قاشق غذاخوری کره

1 فنجان شیر

دانه کنجد در صورت لزوم

طرز تهیه : ترکیب توی خمیر

2 قاشق غذاخوری کره را توی تابه روی حرارت ذوب کرده و پیاز را سرخ کرده تا نرم شود سپس 2 قاشق غذاخوری آرد با 1 قاشق چایخوری.نمک ،1 قاشق چایخوری فلفل سیاه ، 1 قاشق چایخوری گرام ماسالا

شیر را اضافه کنید و هم زده تا بوی خامی آرد گرفته و عطر ادویه آزاد شود، مرغ خرد شده را هم مخلوط کنید و برگ گشنیز خرد شده را اضافه کرده و بعد از روی حرارت بردارید تا ترکیب سرد شود.

طرز تهیه : خمیر

در یک کاسه 4 فنجان آرد ، 1 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید. 1 قاشق چایخوری شکر ، 2 قاشق غذاخوری. پودر شیر ، 1 قاشق غذاخوری. مخمر ، 1/4 قاشق چایخوری بیکینگ پودر ، 4 قاشق غذاخوری. روغن و 1 عدد تخم مرغ ، را با هم ترکیب کنید و بعد با کمی آب گرم ورز دهید و تا خمیری نرم و یکدست بدست بیاید و به مدت 1 ساعت خمیر را استراحت داده تا مخمر عمل کنید.

بسته به اینکه نان ها را به چه اندازه می خواهید ، خمیر را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید. برای مشاهده نحوه شکل گیری نان ، مراحل بعدی را طبق تصویر انجام دهید.

حالا بسته به اندازه نان که می خواهید خمیر را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید. خمیر را به شکل مستطیل صاف و یا حلقه کنید ، کناره ها را با قیچی یا چاقو برش بزنید ، وسط خمیر را با ترکیب مرغ پر کنید و بعد به ترتیب نوارهای خمیری را از هر طرف روی ترکیب تا کنید تا با هم مانند گیس بافته شده فرم بگیرد با تخم مرغ زده شده روی خمیر را پوشش داده و دانه های کنجد را روی آن بپاشید و توی سینی چرب شده با کمی فاصله چیده و به مدت 25 دقیقه در دمای 200 درجه سانتیگراد در فر گذاشته تا خمیر پخته و روی آن طلایی شود.

بپزید. بلافاصله بعد از بیرون آوردن از فر روی نان را کاملا کره بمالید و میتوانید یک حوله یا دستمال روی نانها قرار داده و اجازه دهید 2-3 دقیقه بماند تا کاملاً نرم شود.

شما میتوانید به مقدار بیشتری آماده کرده و در ظرف های سلفونی گذاشته و روی ان را با سلفون یا نایلون ببندید و در فریزر تا 4 هفته بگذارید و در صورت نیاز از فریزر خارج کرده و بگذارید در یخچال و یا پیشخوان آشپزخانه یخ زدایی شود و بعد در فر یا مایکروو گذاشته تا گرم شود ، با سس دلخواه آن را سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده