دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه حلزون های شکلاتی نان شیرینی زنجفیلی

طرز تهیه حلزون های شکلاتی نان شیرینی زنجفیلی

زمستان بهترین زمان سال برای پخت این نان است! این نان های حلزون های نرم و لطیف شکلاتی با طعم زنجبیلی با سس دارچین و ترد کاملا مناسب این کار هستند. درون خمیر یک خامه شکلات خانگی وجود دارد که از فندق بو داده ، شکلات و ادویه های زمستانی تهیه می شود. تهیه آن بسیار آسان است و می توانید از شکلات مورد علاقه خود برای آن استفاده کنید. با این حال بهترین شکلات و نوع تیره یا شیری را بسته به سلیقه خود بادرصد کاکائو می توانید انتخاب کنید.

مواد لازم : برای 8 قطعه

برای خمیر:

240 میلی لیتر نوشیدنی جو دوسر ماالشعیر

500 گرم آرد

100 گرم شکر

20 گرم مخمر تازه

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

75 گرم مارگارین گیاهی

1 پیمانه نمک

مواد لازم : برای توی خمیر

130 گرم (کوورتر)شکلات 60./.

200 گرم فندق آسیاب شده

30 گرم کره کاکائویی 

1 قاشق چایخوری ادویه نان شیرینی زنجفیلی

1 قاشق غذاخوری مارگارین گیاهی

100 گرم فندق خرد شده

مواد لازم : برای سس شکلات

4 قاشق غذاخوری پودر قند

1 قاشق غذاخوری نوشیدنی جو دوسر یا ماالشعیر

1 قاشق چایخوری دارچین

2 قاشق غذاخوری شکننده

طرز تهیه :

ماالشعیر را حداکثر 40 درجه گرم کرده و مخمر و شکر تازه را در آن حل کنید. آرد را در یک کاسه بزرگ الک کنید. مارگارین ، نمک و مخلوط مخمر را اضافه کنید و با هم خوب ترکیب و خمیر را ورز دهید تا یک خمیر فشرده تشکیل شود.

خمیر را در ظرفی که با روغن آغشته شده قرار داده و روی آن را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت در یک مکان گرم قرار داده تا حجم خمیر دو برابر شود.

در این فاصله ، فندق های آسیاب شده را در قابلمه تفت داده تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد در یک میکسر بریزید و خوب هم زده تا مانند کره نرم و خامه ایی شود.

شکلات و کره کاکائو را روی بخار آبجوش قرار داده و هم بزنید تا هردو ذوب و با هم ترکیب شود، سپس زنجبیل را به کره فندق اضافه کنید. دوباره مخلوط کنید.

خمیر مایه را روی سطح کار آردپاشی شده به صورت مستطیل (40 30 30 سانتیمتر) پهن کنید.روی خمیر را یک لایه نازک مارگارین بمالید، سپس شکلات و پودر فندق میکس شده را روی آن پخش کنید.در آخر فندق های خرد شده را روی آن بریزید و خمیر را رول کنید.بعد خمیر را به 8 قسمت به عرض 5 سانتی متر برش دهید و آنها را به توی سینی روی کاغذ پوستی قرار داده و 15 دقیقه دیگر به خمیر استراحت دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

 فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد و 250 درجه فارنهایت گرم کنید و حلزون های نان زنجبیلی را به مدت 30-35 دقیقه بپزید تا قهوه ای طلایی شود. بعد از پخت از فر خارج کرده و سپس بگذارید تا خنک شود.پودر قند، دارچین و نوشیدنی جو دوسر یا ماالشعیر را با هم خوب هم زده تا ترکیب غلیظ شده و روی رول های نان زنجبیل پخش کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده