بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» طرز تهیه خورش آلو با گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه خورش آلو با گوشت و سیب زمینی

یکی از بهترین خورش های ایرانی خورشت آلو است. این خورشت بسیار خوشمزه است و طعم شیرین ترش آنقدر بی نظیر است که به سختی می توانید در برابر آن مقاومت کنید!

آلوهایی که در خورش استفاده می شوند ، طعم کمی ترشی به آن می دهند. ظرف کاملاً دوست داشتنی است و معمولاً در مجالس ایرانی دیده می شود. برای تهیه خورشت عالی باید دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید. اگرچه این خورشت یک غذای مخوشمزه و ملس است و برای یادگیری خورشت سنتی ایرانی دیگر با ما باشید!

زمان آماده سازی 30 دقیقه

زمان پخت 2 ساعت

مواد لازم : برای 4 نفر

200 گرم بره

1 پیمانه آلو

3 قاشق غذاخوری شکر

3 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده

1 هویج

1 سیب زمینی

1 پیاز

نمک به میزان لازم 

روغن به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

فلفل به اندازه لازم

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اختیاری

طرز تهیه :

پیاز را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن را به برش داده و اجازه دهید خشک شود. توی ماهی تابه کمی روغن را به آن اضافه کنید. ظرف را گرم کنید و اجازه دهید روغن داغ شود. پیاز را سرخ کنید و اجازه دهید رنگ آن به طلایی تغییر کند.

وقتی پیازها طلایی شدند ، گوشت خرد شده را اضافه کنید. گوشت را هم بزنید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و کمی جمع شود. در صورت تمایل مقداری زردچوبه و کمی فلفل به گوشت اضافه کنید و دوباره آن را سرخ کنید. حالا کمی آب به گوشت اضافه کنید و بگذارید تا بپزد. چرا در این مرحله نمک اضافه نکردیم؟ زیرا روند پخت را کند می کند.

بگذارید گوشت به مدت یک ساعت بپزد و سپس زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید. نیم ساعت دیگر منتظر فرایند پخت و پز باشید. اکنون باید آلو خشک را به قابلمه اضافه کنید. به یاد داشته باشید که باید قبل از افزودن به خورش ، آلو خشک را به مدت نیم ساعت خیسانده باشید. نمک و شکر را نیز اضافه کنید.

زمان آماده شدن خورش ، هویج را بردارید و پوست آن را بگیرید. آن را بصورت خلال برش دهید. هویج را در آب جوش به مدت 15 دقیقه بجوشانید. بعد هویج را برای مدت چند دقیقه در ماهیتابه تفت دهید. رنگ هویج نباید تغییر کند. در پایان ، یک قاشق چایخوری شکر را روی هویج های سرخ کرده بپاشید و ظرف را از روی شعله بردارید.

سیب زمینی را پوست بگیرید و بشویید. آنها را برش دهید. یک ظرف دیگر انتخاب کنید (یا ظرف قبلی را به راحتی بشویید و آن را با یک دستمال خشک کنید). سیب زمینی را سرخ کنید ، وقتی سرخ شدند ، مقداری زردچوبه و یا زعفران دم کرده به آن اضافه کنید و سیب زمینی را هم بزنید به شکلی که همه آنها رنگ و بوی زعفران بگیرند.

اگر ترجیح می دهید 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را تفت دهید و آن را به قابلمه خورشت اضافه کنید. وقتی قوام خورش و آب آن خوب به نظر می رسد ، می توانید آن را از روی حرارت بردارید و خورشت خود را با مواد دلخواه که از قبل آماده کرده اید تزئین کنید. خورش عالی را می توانی با برنج سرو کنید. 

نکاتی برای یک خورش آلو حرفه ای!

می توانید مقداری بادام و پسته را تفت دهید و مثل 10 دقیقه قبل از برداشتن خورش از روی حرارت ، آنها را به خورش اضافه کنید.

می توانید شکر را با 1 قاشق غذاخوری ملاس انگور جایگزین کنید. این ماده به تراکم خورشت افزوده و از نظر سلامتی بسیار مفید است.

اگر طرفدار گوشت قرمز نیستید ، می توانید گوشت را با 1 تا 2 قطعه مرغ جایگزین کنید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده