بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه گراتین گل کلم خامه ایی

طرز تهیه گراتین گل کلم خامه ایی

روش های بسیار خوشمزه ای برای پخت و پز با گل کلم وجود دارد.گراتین گل کلم قطعاً یکی از آنها ست.این ماده سالم ، صاف و کاملاً خوشمزه است که روی آن تکه های پودر سوخاری با پنیر سوخاری می شود. این ترکیب واقعا عالی است و بچه ها هم آن را دوست دارند. راه خوبی برای دادن گل کلم به کودکان است. گراتین گل کلم را در کنار گوشت مورد علاقه خود سرو کنید

زمان آماده سازی

ساعت20 دقیقه

زمان پخت

ساعت40 دقیقه

کل زمان

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

ساعت1 ساعت

مواد لازم : برای 4 وعده

1 سر گل کلم - به گلهای کوچک برش دهید

2 یا 3 قاشق غذاخوری پودر سوخاری

مواد لازم : برای سس

1/2 فنجان (50 گرم) پنیر ، رنده شده

1/2 فنجان + 1 قاشق غذاخوری (130 میلی لیتر) شیر

55 گرم کره

2 قاشق غذاخوری آرد

1 حبه سیر

1 برگ ریحان

1 تخم مرغ ، زده شده

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه :

یک قابلمه بزرگ آب را بگذارید تا جوش بیاید. گلهای گل کلم را حدود 10 دقیقه بپزید. خوب آبکش کنید و کنار بگذارید. فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید.

سس را آماده کنید. شیر را در قابلمه ای که مدام هم میزنید بجوشانید. برگ ریحان و سیر را اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید ، روی آن را بپوشانید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه دم بکشد. کره را در یک قابلمه کوچک ذوب کرده و آرد را هم بزنید. به مدت 1 دقیقه تفت داده و سپس شیر را هر چند مرتبه مخلوط کنید. آن را هم بزنید تا غلیظ شود.بعد ادویه و نمک را هم اضافه بعد از کمی هم زدن حرارت را خاموش کنید ، بگذارید چند دقیقه خنک شود و سپس تخم مرغ را اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.

توی یک قالب را با کره چرب کنیدو توی قالب را با پودر سوخاری بپوشانید. گل کلم ها توی قالب بریزید و سس را روی آن بریزید و بعد روی آن را پنیر بپاشید. اگر می خواهید تردتر باشد ، مقداری پودر سوخاری روی آن بپاشید روی آن پنیر رنده شده بپاشید.

به مدت 30 دقیقه در دمای 200 درجه سانتیگراد یا تا زمانی که طلایی شود ، آن را بپزید. در 5 دقیقه آخر می توانید زیر شعله بالایی فر گذاشته تا روی آن هم ترد و طلایی شود.

ارزش غذایی

1 وعده - کالری: 241 ، چربی: 15.4 گرم ، چربی اشباع شده: 9.6 گرم ، کربوهیدرات: 19.0 گرم ، شکر: 5.6 گرم ، فیبر: 4.0 گرم ، پروتئین: 8.7 گرم ، کلسترول: 43 میلی گرم ، کالری از چربی 139 ، سدیم 244 میلی گرم ، ویتامین A 11٪ ، کلسیم 18٪ ، ویتامین C 112٪ ، آهن 7٪ ، تغذیه درجه B ، درصد ارزش روزانه بر اساس یک رژیم 2000 کالری است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


ثروتسازی با هیپنوتیزم! (80%تخفیف+هدیه ویژه) ثروتسازی با هیپنوتیزم! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده