دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» طرز تهیه نان روتی یا نان تخت مالزی

طرز تهیه نان روتی یا نان تخت مالزی

Roti canai اگر مستقیماً از زبان مالایی ترجمه شود ، "نان پهن شده"یا روتی نان است. روتی نان یک غذای بسیار شناخته شده در کشور مالزی است. این یک نان مسطح است. این غذا معمولاً در رستوران ها فروخته می شود و با غذای کم مصرف می شود . 

زمان آماده سازی: 30 دقیقه   زمان پخت و پز: 10 دقیقه  زمان غیرفعال: 8 ساعت

مواد لازم : برای 10 عدد 

4 فنجان (520 گرم) آرد نان

1 تخم مرغ ، دمای اتاق

3 قاشق غذاخوری (40 گرم) کره ، ذوب شده

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

1 قاشق غذاخوری شیر تغلیظ شده شیرین شده

1 فنجان ( 310 میلی لیتر) آب 

1 قاشق چایخوری نمک 

طرز تهیه :

خمیر

در یک کاسه مخلوط کن ایستاده ، آرد ، نمک ، تخم مرغ ، کره ذوب شده ، شیر غلیظ شده و آب را به آن اضافه کنید. مخلوط کنید تا کاملا با هم ترکیب و یکنواخت شود و بعد خمیر را با دست به مدت 10 دقیقه ورز دهید. بعد از ورز دادن روی خمیر را پوشانده و به مدت 10 دقیقه خمیر را کنار گذاشته و استراحت دهید و بعد از این زمان دوباره خمیر را به مدت 5 دقیقه دیگر ورز دهید.


خمیر را به 10 توپ کوچک تقسیم کنید. هر توپ را با کره ذوب شده بپوشانید و آنها را در ظرفی که با کره خوب چرب کردید قرار دهید. روی سینی را با کاغذ فویل و یا یک سلفون بپوشانید و یک شب در یخچال نگه دارید.

روز بعد مقداری کره بدون نمک را روی سطح کار پخش کنید. یک توپ را برداشته و کمی صاف کنید. خمیر را با پاشنه کف دست فشار داده و تا بزرگترویا پهن تر شود. آنرا تا حد امکان نازک پهن کنید ، اکنون مقداری کره نرم بدون نمک را روی آن پخش کنید تا به کشش کمک کند. در صورت تمایل ، یک لبه خمیر را بلند کرده و به آرامی بکشید تا بیشتر کشیده شود.

انتهای بالای خمیر را روبه وسط با دست چروک و یا چین داده و جمع کنید و بعد از قسمت پایین هم همین کار را انجام دهید ، یا براحتی دو تا سیخ چوبی را بالا و پایین خمیر قرار داده و مانند اینکه بخواهید غذایی را بردارید دو طرف خمیر را به سمت هم آورده و بعد خمیر را جمع کنید و قبل از پخت 10 دقیقه کنار بگذارید. در همین حال می توانید بقیه خمیر را آماده کنید.

پس از آماده شدن برای پخت ، یک دایره حلقه شده را برداشته و روی سطحی به آرامی با وردنه خمیر را به قطر کم و بیش 10-15 سانتی مترپهن کنید. با استفاده از حرارت متوسط ​​مقداری کره بدون نمک را توی تابه گرم کنید. خمیر پهن شده را توی تابه قرار دهید. چند دقیقه سرخ و یا بپزید و سپس برگردانده و گذاشته تا سرخ و پخته شود.

این برای یک روتی مهم است. روتای کانای پخته شده را برداشته و روی سطح کار قرار دهید. بلافاصله با دقت آن را با استفاده از هر دو دست خود گرفته و به مرکز فشار دهید. ما می خواهیم آن را نرم و لطیف کنیم. بعد نان های پخته شده را زیر پارچه آشپزخانه نگه دارید تا گرم بماند. آنها بهتر است با کاری دال یا هر نوع کاری با مقداری سمبال خورده شوند. 

یادداشت

من سعی کردم از آرد همه منظوره استفاده کنم و حکم من این است: اگرچه به اندازه استفاده از آرد نان انعطاف پذیر نیست (به دلیل عدم تولید گلوتن) ، اما هنوز هم قابل استفاده است . وقتی خمیر را خیلی نازک می کشید تمایل به پاره شدن دارد.

از آب کمتری استفاده کنید . پیشنهاد می کنم با 1 فنجان (250 میلی لیتر) شروع کنید. هنگام ورز دادن ، داخل کاسه مخلوط کن ایستاده را نگاه کنید ، خمیر نباید به پایین یا کنار آن بچسبد و کاسه باید از خمیر تمیز باشد (هیچ چیز نمی چسبد). در صورت لزوم آرد را ذره ذره اضافه کنید. در پایان حدود 4-6 قاشق غذاخوری (30-50 گرم) بیشتر اضافه کردم.

خمیر باید نرم باشد اما چسبناک نباشد و جایگزین شیر تغلیظ شده شیرین شده از 10 گرم عسل استفاده کنید ،


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده