خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش پخت خوراک و خورش با کدو تنبل

آموزش پخت خوراک و خورش با کدو تنبل

خورش کدو حلوایی با مرغ یا گوشت و یا بدون گوشت به صورت گیاهی از غذاهای بسیار خوش مزه و خوش طعم مخصوص پاییز و زمستان است بدلیل اینکه خود کدو حلوایی مزه چندانی ندارد و خیلی از افراد رغبتی بخوردن آن نمی کنند. ولی با ادویه‌ها و چاشنی‌ها میتوانید بصورت خورش های متنوع و با طعم های مختلف تهیه کنید مانند خورش کدو حلوایی بوشهری، یا خورش کدو حلوایی با غوره یا آبلیمو و رب انار، بسته به سلیقه‌تان هر کدام را که دوست دارید، تهیه کنید. در زیر دستور غذاهایی با کدو تنبل که در مجله ارم بلاگ به اشتراک گذاشته شده است.

ادویه پای کدو تنبل خانگی

مواد لازم : برای 5 نفر

500 گرم کدو حلوایی

500 گرم مرغ

1 عدد پیاز خرد شده

1 قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

1 قاشق غذا خوری شکر

1 قاشق غذا خوری آبلیمو

آلو به میزان لازم

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

دسر حلقه ایی کدو تنبل با سس وانیلی

 طرز تهیه :

پوست کدو را گرفته و تخمه کدو را خارج کرده و به شکل دلخواه، نگینی یا هلالی یا خلالی، خرد کنید. کدوها را با مقداری روغن سرخ کرده تا در زمان پخت، شکل خود را حفظ کنند. پیاز را نگینی خرد و در روغن تفت بدهید. فیله مرغ و با پیاز حدود 2 دقیقه تفت بدهید. رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید تا سرخ شود. نمک، فلفل، زردچوبه و آلو را اضافه و 1دقیقه تفت بدهید. به مواد داخل قابلمه، 2 لیوان آب جوش اضافه کرده و گذاشته تا مرغ به خوبی بپزد.

بعد از نیم ساعت در صورت دلخواه زعفران را هم اضافه کرده و بعد، کدوها را به مرغ اضافه و 10 دقیقه قبل از سرو غذا آبلیمو را هم به خورش اضافه کنید.

کیک کدو تنبل با طعم زنجبیل

نکاتی برای خورش

خورش کدو حلوایی با مرغ شما طعم ملس متمایل به ترش داشته باشد، دو قاشق غذاخوری آب­غوره یا آب­لیمو به خورش اضافه کنید.به خورش‌­های شیرین علاقه­مند هستید، با اضافه کردن آلو یا یک قاشق غذاخوری شکر، طعم خورش‌ را شیرین‌تر کنید.زمان پخت کدو حلوایی کوتاه است پس حواستان باشد که کدو حلوایی‌هایتان، له نشوند.

 این غذا با برنج سرو می‌شود. خورش کدو حلوایی با مرغ را زیادی آبدار نمی‌پزند. هر چه آب این غذا کمتر و غلیظ‌تر باشد، خوشمزه‌تر خواهد بود.از نخود فرنگی و هویج هم در خورش کدو حلوایی‌تان استفاده کنید.


Chicken Pumpkin Stew – Whats for Dinner


خوراک ران مرغ با کدو تنبل با کرفس

کدو تنبل ، مرغ ، کرفس ، ​​یا هر گوشت قرمز و ادویه جات و همان طور که بینیدید - بسیار ساده ، فقط با چند ماده اما با طعم باورنکردنی وصادقانه می توانم بگویم که یک غذای عالی با طعمی بینظیر خواهید داشت.

مافین کدو تنبل در خانه به سادگی انجام دهید

مواد لازم :

3 تا 4 عدد ران مرغ (یا می توانید یک مرغ کامل تهیه کنید و آنرا 4 قسمت کنید)

1 کدو تنبل کوچک ،قطعه قطعه شده

1 سوسیس چوریزو / قرمز ، قطعه قطعه شده

2 ساقه کرفس ، خرد شده

1 مکعب آب مرغ

1 پیاز ، خرداد شده

3 حبه سیر ، خرد شده

3 برگ بو

5 دانه فلفل سیاه

1 قاشق غذاخوری ادویه فلفل دلمه ای

1 قاشق غذاخوری پاپریکا

نمک و روغن به میزان لازم

دستورالعمل

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک تابه را با مقداری روغن زیتون گرم کنید و مرغ ها را از هر طرف حدود 7-8 دقیقه در تابه سرخ و طلایی کنید و بعد از تابه کنار گذاشته و پیاز ، سیر ، کرفس ، سوسیس ، کدو تنبل و ادویه را به آن اضافه کنید. حدود 10 دقیقه به آرامی بگذارید تا با هم تفت بخورد و بعد آب مرغ و حدود یک پیمانه آب را اضافه کنید. ران مرغ را دوباره به ترکیب اضافه و بگذارید با درب بسته حدود 20 دقیقه بپزید. در صورت لزوم ، اگر به آب بیشتری احتیاج داشت کمی اضافه کنید. به مدت یک ساعت در فر قرار دهید.در صورت امکان با نان و سالاد سرو کنید.

sticky paprika, chicken thigh and pumpkin casserole - Dom in the Kitchen

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده