خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه انواع اسنک های ساده در خانه

طرز تهیه انواع اسنک های ساده در خانه

غذاهایی که براحتی در خانه میتوانید برای عزیزان خود درست کنید.


کروکت سیب زمینی و مرغ

این کروکتهای ترد سیب زمینی و مرغ با پوره سیب زمینی، مرغ، فلفل دلمه ای که با پودر سوخاری پوشانده شده اند، درست می شوند تا یک میان وعده سرخ شده خوشمزه ایجاد کنند.


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

زمان آماده سازی1ساعت 15دقیقه

زمان پخت45 دقیقه

زمان استراحت30 دقیقه

زمان کل 2 ساعت


مواد لازم : 10 قسمت

برای مرغ

250 گرم مرغ بدون استخوان مکعبی خرد شده

1/2 قاشق چایخوری پوره زنجبیل

1/2 قاشق چایخوری پوره سیر

1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1/4 قاشق چایخوری فلفل سفید

1 قاشق غذاخوری سس سویا

1 قاشق غذاخوری سرکه

1 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری روغن


مواد لازم : کروکت

1-1/2 قاشق چایخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1/2 قاشق چایخوری فلفل سفید

600 گرم سیب زمینی

2 عدد فلفل دلمه ای کوچک 

1 بسته نودل فوری، طعم مرغ اگر در دسترس نیست، از 50 گرم رشته فرنگی یا اسپاگتی استفاده کنید.

1 قاشق چای خوری فلفل چیلی

1 قاشق غذاخوری سرکه یا آب لیمو

2 قاشق غذاخوری سس سویا

1 فنجان آرد یا به میزان لازم

2 فنجان خرده نان یا آرد نان پانکو در صورت نیاز استفاده کنید

2 عدد تخم مرغ

روغن برای سرخ کردن


طرز تهیه:

مرغ را با خمیر زنجبیل، خمیر سیر، سس سویا، سرکه، فلفل سیاه، فلفل سفید و نمک مرینیت کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند.روغن را در ماهیتابه داغ کنید و مرغ مرینیت شده را اضافه کنید. حدود 10 تا 15 دقیقه بپزید تا مرغ پخته و آب آن خشک شود. بعد مرغ را در ظرفی بریزید تا خنک شود. پس از خنک شدن مرغ را در غذاساز قرار دهید و چند ثانیه آن را هم زده تا کاملا خرد و ریز شود. 


سیب زمینی ها را پوست بگیرید، آب پز و له کنید. پوره سیب زمینی را در ظرفی بریزید.فلفل دلمه ای را ریز خرد کنید. همچنین میتوانید آن را برای چند ثانیه در پردازنده ریز کنید تا در زمان صرفه‌ جویی کنید. نودل های فوری را به قطعات کوچک خرد و طبق دستورالعمل های بسته درست کنید، بسته چاشنی را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. اگر از رشته فرنگی فوری استفاده نمی کنید، 50 گرم اسپاگتی را به قطعات کوچک خرد کنید. بجوشانید تا پخته شود. آب آن را خالی کرده و به مخلوط پوره سیب زمینی اضافه کنید.


فلفل دلمه ای، مرغ و نودل فوری را به مخلوط پوره سیب زمینی اضافه و فلفل چیلی، آب لیمو/سرکه، سس سویا، فلفل سیاه و فلفل سفید را اضافه کنید. اگر به جای نودل فوری از اسپاگتی استفاده می کنید، یک مکعب مرغ اضافه کنید. خوب با هم مخلوط کنید. چاشنی ها را بچشید و در صورت نیاز تنظیم کنید.مخلوط را به مدت 30 تا 45 دقیقه در یخچال قرار دهید تا سفت شود.


در همین حین برای پوشش آرد را در یک بشقاب /کاسه گود قرار دهید. تخم مرغ ها را با 2 قاشق غذا خوری آب در یک کاسه هم بزنید. آرد سوخاری را در یک بشقاب یا کاسه گود اضافه کنید. از مخلوط سیب زمینی و مرغ گلوله های بیضی شکل درست کنید. در آرد و سپس مخلوط تخم مرغ و در آخر مخلوط آرد سوخاری فرو کنید. اطمینان حاصل کنید که کروکت ها به درستی پوشش داده شده اند. روغن را در تابه گرم کنید و سپس کروکت ها را توی روغن سرخ کنید تا طلایی شوند.


یادداشت

کروکت های مرغ و سیب زمینی را می توان منجمد کرد و ۲ تا ۳ ماه در فریزر نگهداری کرد. به میزان لازم بیرون بیاورید و سرخ کنید. برای اینکه یخ بزند، کف یک سینی را با روغن بپوشانید و سپس تمام کروکت های سینی را درست کنیم. سینی را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا کروکت ها یخ بزنند. وقتی کروکت ها را بیرون بیاورید و با احتیاط از سینی جدا کنید. کروکت های یخ زده را در یک کیسه پلاستیکی بریزید و دوباره در فریزر نگهداری کنید. 



دستور تهیه اسنک مرغ با سیب زمینی

مواد لازم:

2 عدد سیب زمینی بخار پز شده

1پیمانه سینه مرغ پخته و خرد شده

3 قاشق غذاخوری آرد ذرت

نمک، پودر فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به میزان لازم

روغن به میزان لازم


طرز تهیه:

در مرحله اول سیب زمینی‌ها را آبپز و بعد از پخت آن را خرد کنید و توی یک کاسه بریزید، بعد سینه مرغ پخته و چرخ یا پوره شده را هم با آرد ذرت، نمک، پودر فلفل سیاه، پودر زردچوبه و پودر سیر به آن اضافه و با دست همه مواد را خوب ورز بدهید تا یک خمیر یکدست بدست بیاید. بعد از آماده شدن خمیر آماده شده را توی کیسه فریزر بریزید و با کف دست مواد را خوب توی کیسه پهن و صاف کنید. سپس کیسه را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فریزر گذاشته تا مواد یکدست بسته و سفت شود و خودش را بگیرد. بعد از خارج کردن خمیر از فریزر با وردنه روی آن بکشید تا خمیر صاف شود. بعد خمیر را روی میز کار و کمی آرد ذرت روی آن بپاشید و با چاقو اندازه ۵ سانت یا بزرگتر به صورت نواری خمیر را برش دهید. توی یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی اجاق گاز بگذارید و تا داغ شود. بعد برش های آماده شده را توی روغن قرار داده و سرخ و طلایی کنید. بعد از گذاشتن روی دستمال و گرفتن روغن اضافی آن را با سس دلخواه خود سرو کنید.


نکته:

آرد ذرت از نشاسته ذرت جدا است. نشاسته ذرت عامل غلظت و در تهیه دسر‌ و غذا‌های غلیظ از آن استفاده و رنگ سفیدی شبیه به آرد گندم دارد و وقتی مقداری از آن را بین دو انگشت ماساژ دهید، ذرات ریزی را احساس میکنید. اما آرد ذرت عامل غلظت نیست و برای انسجام از آن استفاده شده و رنگ مایل به زرد دارد، بنابراین زمان خرید به این نکات توجه کنید تا آرد ذرت را بجای نشاسته ذرت نخرید و سعی کنید از سینه یا فیله مرغ به جای ران استفاده و اگر آرد ذرت در منزل ندارید، می‌توانید به جای آن از آرد سوخاری ساده استفاده کنید.



آموزش تهیه برای اسنک مرغ

زمان آماده سازی ۱۵ دقیقه

زمان پخت ۱۰ دقیقه

نهار - شام - پیش غذا

مواد لازم: برای ۶ نفر

400 گرم قارچ

12 برش نان تست

8 عدد فیله مرغ

فیله مرغ

2 عدد فلفل دلمه

1 عدد پیاز

پنیر پیتزا به میزان دلخواه

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه :

تمام مواد اولیه را آماده کنید. فلفل دلمه ای را ریز خرد کنید و قارچ را اسلایس کرده و کنار بگذارید. فیله های مرغ را نازک برش بزنید و عد با پیاز خرد شده و نمک و فلفل آن را در یک کاسه مزه دار کرده و کنار گذاشته ، در این مرحله کمی روغن در تابه بریزید و قارچ را تفت داده تا آب اضافه آن تبخیر و کمی طلایی شود و بعد فیله های مزه دارشده را هم توی تابه اضافه و تفت دهید ف در آخر با قارچ و کمی نمک و فلفل آن را مزه دار کرده و کنار بگذارید.


قسمت سفتی اطراف نان تست را بگیرید و بعد کف تابه تمیز یا ساندویچ ساز خود را می چرب کنید و بین هر هر دو نان تست کمی از ترکیب آماده شده بریزید و با پنیر پیتزا روی آنرابپوشانید و توی تابه یا ساندویچ ساز قرار دهید تا دو طرف آن طلایی شود .با سس دلخواه سرو کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده